Contactgegevens gemeentelijk meldpunt
Via een website van de Rijksoverheid is bekend gemaakt dat verhuurders (pas) vanaf 1 januari 2024 hun huurder(s) dienen te informeren over de contactgegevens van een gemeentelijk meldpunt. De achtergrond hiervan is vermoedelijk dat gemeenten uitstel hebben gekregen tot en met 1 januari 2024 om een dergelijk meldpunt in te richten.
Intussen hebben al een aantal gemeenten een dergelijk meldpunt voor huurders ingericht, bijvoorbeeld:
- gemeente Utrecht;
- gemeente Papendrecht;
- gemeente Westerveld.
Links informatie Rijksoverheid
Inmiddels heeft de Rijksoverheid ook websites gepubliceerd waar verhuurders naar kunnen verwijzen om huurders over bepaalde zaken te informeren:
- de verschillende soorten huurovereenkomsten met de bijbehorende huur- en huurprijsbescherming;
- wat een huurder kan doen als de woning gebreken heeft en welke kosten voor de huurder en welke kosten voor de verhuurder zijn;
- een overzicht waarvoor de huurder naar de Huurcommissie kan of naar de kantonrechter.
Voor een nadere toelichting en ondersteuning bij de implementatie van de Wet goed verhuurderschap zijn wij graag beschikbaar.


